Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- 45 fods containere på "danske" godstog
Hejsa

Jeg har spekuleret lidt over anvendelsen af 45 fods containere på kombitrafikken gennem Danmark.

I dag ses de jo ofte på togene til og fra Sverige.
Men jeg synes at de benyttes i et større antal end for nogle år siden.

Er de blevet en tendens at benytte, efter ulykken på Storebælt?

For nu er der jo kommet regler for sættevogne, som besværliggør anvendelse af dem.
Men så er en 45 fods container eller veksellad jo lettere, da de ikke er underlagt samme restriktioner.

I stedet for ulykken på Storebælt skal du nok nærmere ind og nørde lidt med vogntogslængder, totalvægt, akseltryk, nationale bestemmelser og bilaterale aftaler i vores nabolande - især Tyskland.

Din bemærkning om regler, der besværliggør kørsel med sættevogne, forstår jeg ikke.

vh
-ivar

Citat fra: ivar Dato 20/03-24, 19:54I stedet for ulykken på Storebælt skal du nok nærmere ind og nørde lidt med vogntogslængder, totalvægt, akseltryk, nationale bestemmelser og bilaterale aftaler i vores nabolande - især Tyskland.

Din bemærkning om regler, der besværliggør kørsel med sættevogne, forstår jeg ikke.

vh
-ivar

Nye skrappe regler for godstransport med lommevogne
03-10-2022
Ny bekendtgørelse fastsætter en række sikkerhedsmæssige regler for godstransport på de danske jernbaner, hvor sættevogne bliver transporteret på lommevogne. Reglerne bliver de skrappeste i EU.
https://www.trafikstyrelsen.dk/nyheder/2022/okt/nye-skrappe-regler-for-godstransport-med-lommevogne


https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2022/1361

Tak Svend,

den vinkel var jeg ikke opmærksom på.

vh
-ivar

Gå op Sider:[1]
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere
DSB MO 1954

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak