Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
Det er lykkedes min bekendte selv at støve et billede op på danskejernbaner.dk så eftersøgningen er aflyst :)
 
ER 03, 04, 11, 18, 20, 22, 24, 26, 29, 30, 32, 34, 35, 36, 42 og 44 er røde, og ER 08 og 25 er pt. i Aarhus.
 
I Frederikshavn er der allerede en asfaltbelagt plads hvor omladning af containere og trailere kan foregå ved to spor. Der er også yderligere et par opstillingsspor. Selve indkørslen til disse spor er også med i det nye ETCS sikringsanlæg.
 
Link til dataudtræk april 2024:

https://thomas-boberg-nielsen.s3.eu-central-1.amazonaws.com/Jernbane/Andet/Andet+II/Toganmeldelser/2024/04/2024-04.xlsx

Den opmærksomme læser vil opdage, at TA 5789 af 16. april 2024 (det var den, der muliggjorde DB Cargo Scandinavias "prøvekørsel" til/fra Hirtshals) ikke er med på listen. Det bestyrker mig endnu en gang i troen på, at enten har Banedanmark ikke styr på deres sagsbehandling eller også forsøger de bevidst at holde dokumenter tilbage. Jeg har sendt dem et "trusselsbrev", hvori jeg giver udtryk for, at jeg overvejer at klage til Transportministeriet (det plejer at hjælpe). Banedanmark har stillet i udsigt, at jeg kan forvente et svar i slutningen af næste uge. Det svar vil formentlig indeholde den sædvanlige sludder for en sladder (det er absolut ikke første gang, at Banedanmark ikke har styr på toganmeldelserne). Jeg overvejer stadig, om jeg orker at tage kampen.

Jeg har i øvrigt endnu engang foreslået Banedanmark at lægge alle toganmeldelser ud på nettet (bortset fra de få toganmeldelser, der er omfattet af fortrolighed). Det vil spare Banedanmark for megen tid og besvær.

Og til de, der mener, at jeg er komplet idiot: Det er nu engang Folketinget (ingen over og ingen ved siden af), der har besluttet at vedtage en lov om offentlighed i forvaltningen - en lov som Banedanmark selvfølgelig skal overholde - også når det gælder noget så perifært som toganmeldelser. Få nu lagt de toganmeldelser ud på nettet.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

 
Citat fra: hummel_62 Dato  7/05-24, 12:44
Citat fra: steenth Dato  6/05-24, 16:16
Citat fra: anho Dato  6/05-24, 13:38Det har du ret i - men det er trods alt længere fremme end Kattegat (de er i gang med at tage havbundsprøver til Østlig Ringvej, så der er faktisk fysisk arbejde i gang) og meget længere fremme end Als-Fyn, som embedsværket mig bekendt ikke engang har skelet til endnu.

Østlig Ringvej er et rent Københavnsk projekt, politikerne på Christiansborg vil generelt gerne have Kattegat, og Kattegat vil også gavne København meget mere end nogen af de andre projekter. Jeg har ingen anelse om hvordan du har tænkt dig frem til at det skulle være et forsøg på at nedbremse Kattegat. Dertil matcher motiverne simpelthen ikke.
Jeg fandt ud af de projekter har fået en projekthjemmeside:
  • https://oestligringvej.dk/ - ren vejprojekt som Sund & Bælt står for
  • https://als-fyn.dk/ - der undersøges kun en vejforbindelse og skal kommer en rapport i slutningen af året, som Vejdirektoratet og Sund & Bælt står for
  • https://kattegat.dk/ - den eneste, hvor jernbaneforbindelse undersøges. Undersøges af Trafikstyrelsen, Vejdirektoratet og Sund & Bælt
Dem, som har vist størst interesse for en Kattegat-forbindelse, er det midtjyske område. I København er interessen meget lille, mens fx Aarhus Kommune og Region Midtjylland er mere aktive for at få en Kattegat-forbindelse.

tænkte i varmen om man ikke lige kunne fører 2 jernbane spor øst om københavn/ hovedebanegård?? så slipper man for at grave københavn op( så meget)

Således?

Hvorfor skal Østlig Ringvej iøvrigt have en tunnel? Er inddæmmet område ikke godt nok? Det har det været indtil nu.


 
Citat fra: Mikkelhk Dato  3/05-24, 10:48Kaj Aage Holdt har optaget en kort video i går, hvor sæt nummer 2 passerer Odense på vej mod Cph: https://www.linkedin.com/posts/kaj-aage-holdt-9a6b46153_det-var-t%C3%A6t-p%C3%A5-at-intercitylyn-59-mod-aarhus-activity-7191914270996021250-rkIC (kan ses uden login).
ja det må man jo sige, bare det holder og ikke kun er mens de er nye.

glæder mig til stor drift af dem
 
Citat fra: steenth Dato  6/05-24, 16:16
Citat fra: anho Dato  6/05-24, 13:38Det har du ret i - men det er trods alt længere fremme end Kattegat (de er i gang med at tage havbundsprøver til Østlig Ringvej, så der er faktisk fysisk arbejde i gang) og meget længere fremme end Als-Fyn, som embedsværket mig bekendt ikke engang har skelet til endnu.

Østlig Ringvej er et rent Københavnsk projekt, politikerne på Christiansborg vil generelt gerne have Kattegat, og Kattegat vil også gavne København meget mere end nogen af de andre projekter. Jeg har ingen anelse om hvordan du har tænkt dig frem til at det skulle være et forsøg på at nedbremse Kattegat. Dertil matcher motiverne simpelthen ikke.
Jeg fandt ud af de projekter har fået en projekthjemmeside:
  • https://oestligringvej.dk/ - ren vejprojekt som Sund & Bælt står for
  • https://als-fyn.dk/ - der undersøges kun en vejforbindelse og skal kommer en rapport i slutningen af året, som Vejdirektoratet og Sund & Bælt står for
  • https://kattegat.dk/ - den eneste, hvor jernbaneforbindelse undersøges. Undersøges af Trafikstyrelsen, Vejdirektoratet og Sund & Bælt
Dem, som har vist størst interesse for en Kattegat-forbindelse, er det midtjyske område. I København er interessen meget lille, mens fx Aarhus Kommune og Region Midtjylland er mere aktive for at få en Kattegat-forbindelse.

tænkte i varmen om man ikke lige kunne fører 2 jernbane spor øst om københavn/ hovedebanegård?? så slipper man for at grave københavn op( så meget)
 
Citat fra: ThomasTT Dato  7/05-24, 09:59Jeg blander på ingen måde Vejle Fjord sammen med Hovedgaard. Vejle fjord er droppet. Det er Hovedgaard ikke. Det er et langt bedre projekt og kan meget vel blive gennemført, ellers havde man jo også bare droppet det nu.
Grunden til at det ligger stille er at Kattegatforbindelsen vil have indflydelse på dets udformning.
CitatHovdgaard er dog raslet ned af den af den aktuelle prioriteringsliste til fordel for alt muligt andet, men også fordi den umiddelbare plan, banen var en del af, også er droppet. Den mangler noget mere kontekst og større formål, men det skal nok komme.
Den kontekst hedder Kattegatforbindelse. Ellers var de allerede i gang med Hovedgård - Hasselager.
CitatJo du lever i en eller anden fantasiverden, hvor gigantiske projekter hele tiden er lige på trapperne.
Næ, jeg brokker mig over at de ikke er på trapperne. Der er en forskel mellem at ønske noget er på en bestemt måde, og at tro at det allerede er det. Ikke sandt?
CitatKattegat er skudt ud i en fjern fremtid, og det er absurd at gøre det til en aktuel modsætning til en ny lillebæltsforbindelse.  Man kan uanset hvad ikke i al fremtid satse på en meget langsom 100 år gammel lillebæltsbro.
Det jeg tænkte på var en episode for nogen tid siden hvor Trekantområde-kommunerne opfordrede de fynske kommuner til fælles fodslag i arbejde for at sikre en tredje Lillebælt-forbindelse, uanset at nogle af dem i Nord- og Sydfyn ville have større nytte af hhv. Kattegat- og Als-Fyn forbindelse.
 
Det er tilsyneladende gået efter planen med første test.
Jeg kan se på DB Cargo's eget billedmateriale/oversigtskort, at de ikke blot har drømme om at aftage containere fra flere forskellige færgeruter på Hirtshals Havn, men også fra både Oslo og Göteborg i Frederikshavn. Dette skal vel lige etableres først - infrastrukturen hér er vel ikke klar til dette.
Er der nogen, der ved mere?
 
Gå op Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
ContecRailDSB MO 1847

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak