Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Så siger man insekter er væk
 
Man kan tydeligt se ved de 2 Vectron ( Litra EB ) er fyldt med døde fluer   :)
Som om at insekter bliver tiltrækket af det røde farve.
 
Man kunne endda se kampen foran egen TV skærm... hvis man vil spare penge.

men: Det med at køre sammen er for nogle en meget vigtig del af oplevelsen.
Jeg tror ikke man bør fremføre rationale argumenter når det kommer til fodbold.

(i Tyskland finder du togselskaber som i store dele lever af charter til fodboldkampe - aka. øl&bræk-bumletog)
 
Citat fra: ivar Dato 17/05-24, 17:19Jaja, små slag. Hirtshals - Padborg kan nu godt give mening for DB. Padborg er hub for norsk fiskeeksport - såvel fersk som frossen. Kan der laves et fornuftigt setup med lommevogne og trailere, så kan der fint komme en forretning ud af det -

Overdrivelsen fremmer forståelsen.  8)
Yes jeg kender tankvognene med levende fisk fra Norge sydpå. Det med køl eller frost bliver dog besværligt noget hvis lommevognene ikke kan forsyne traileren med strøm.
 
Det kan være bremserne, der lugter.
Det har jeg oplevet,hvis der har været en lidt hård opbremsning.
 
Citat fra: Flemming Jakielski Dato 20/05-24, 12:00DSB har jo udvandet deres betegnelser på materiellet. ..

Producenten (Bombardier) af togsættet, kalder den IR4. Så jeg ved ikke hvad du mener med at DSB udvander betegnelsen, ved at kalde det IR4 ?

Strengt taget, hvis vi skal gå i de meget små sko, så er litra ER forreste og bagerste vogn i togsættets fire vogne. Så det er principielt forkert at kalde togsættet for litra ER, men det er det som det oftest omtales som, og meget få er i tvivl om hvad der menes.

Fra https://www.jernbanen.dk/lyntog.php?typenr=6

  " Et togsæt består af 4 enheder: ER 20xx - FR 22xx - FR 23xx - ER 21xx "
 
Citat fra: thomastog Dato 20/05-24, 10:50
Citat fra: Flemming Jakielski Dato 20/05-24, 10:32Et lille surt opstød: Der er ikke noget materiel, der kaldes IR 4.
..

Du får godt nok travlt, hvis du skal få virkeligheden til at passe med din/denne påstand..

Her er to første eksempler..

https://www.jernbanen.dk/lyntog.php?typenr=6

https://www.dsb.dk/om-dsb/presse/nyheder/nyt-udseende-til-ic3-og-ir4/


Skal vi lade forsiden af betjeningsvejledningen være sidste eksempel ?

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
DSB har jo udvandet deres betegnelser på materiellet. Kan måske give anledning til smådiskussion. Men at påstå her i forum, at et IR 4 (som vi en enige om er ELEKTRISK) kan lugte af diesel.... Der skal vi vi vel stoppe engang.

Jeg kan godt selv regne ud, at det der tænkes på er litra MG aka IC 4. Så når denne slags indlæg skal skrives, så brug dog litra benævnelserne.

Flemming J
 
Citat fra: Flemming Jakielski Dato 20/05-24, 10:32Et lille surt opstød: Der er ikke noget materiel, der kaldes IR 4.
..

Du får godt nok travlt, hvis du skal få virkeligheden til at passe med din/denne påstand..

Her er to første eksempler..

https://www.jernbanen.dk/lyntog.php?typenr=6
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

https://www.dsb.dk/om-dsb/presse/nyheder/nyt-udseende-til-ic3-og-ir4/
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 
 
Gå op Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10

Jernbanebøger

Færgen er i havn om få minutter

Færgen er i havn om få minutter. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak