Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- CBTC på S-banen
CBTC på S-banen
Af Theis Andersen. 2/09-22, 10:26.
Hvornår er det man ibrugtager cbtc på resten af S-bane nettet???
I den seneste Statusrapport for Signalprogrammet fra mej, står der forventet ibrugtagning september 2022.


CBTC på S-banen
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 2/09-22, 10:51.
Seneste redigering: 2/09-22, 10:57 af Per Holm

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

CBTC på S-banen
Af Niels Munch. 2/09-22, 11:00.
Citat fra: Theis Andersen Dato  2/09-22, 10:26Hvornår er det man ibrugtager cbtc på resten af S-bane nettet???
I den seneste Statusrapport for Signalprogrammet fra mej, står der forventet ibrugtagning september 2022.

Link til "Statusrapport maj 2022" så vi andre også kan følge med: https://www.ft.dk/samling/20211/almdel/FIU/bilag/187/2594741.pdf .

Om CBTC er formuleret (side 21):
 
"Projektet følger fortsat planen*, der betyder, at det nye signalsystem er udrullet på alle strækninger i slutningen af 2022. Den næste leverance på S-banen er ibrugtagningen af RO S (Sydhavn-Køge og Carlsberg-Frederikssund/Høje Taastrup), som efter planen sættes i drift i september 2022. Herefter vil hele S-banen køre med det nye signalsystem."

*Udrulningsplanen fra efteråret 2019.

Der opereres med "en buffer på 3 mdr.".

M.v.h.
Niels




CBTC på S-banen
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 5/09-22, 16:16.
Mon ikke det er her sidste weekend i september. Hvor store dele af driften er lukket ned til fordel for togbusser

CBTC på S-banen
Af YBS, Greve. 5/09-22, 23:51.
Det er i hvert fald, hvad der står på DSB's hjemmeside:

Banedanmark ruller det nye, digitale signalsystem ud på den sidste del af S-banen

Flemming

CBTC på S-banen
Af Niels Munch. 26/09-22, 16:04.
Trafikstyrelsens nyhedsbrev af 26-09-2022:

"Hele S-banen godkendt til nyt, digitalt signalsystem
Trafikstyrelsen har givet Banedanmark grønt lys til at tage det nye digitale signalsystem i brug på de sidste tre linjer til Frederikssund, Høje Taastrup og Køge. 'Nu kan vi sende S-banens signalprogram trygt og sikkert ind i fremtiden', siger kontorchef Laura Meyer Harrison."


Læs hele nyheden her: https://www.trafikstyrelsen.dk/nyheder/2022/sep/hele-s-banen-godkendt-til-nyt-digitalt-signalsystem .

M.v.h.
Niels

CBTC på S-banen
Af Kenkari. 27/09-22, 23:19.
Og dermed farvel til HKT. I den forbindelse har jeg lavet denne film: https://www.youtube.com/watch?v=-fW5EmCO-_M

Venlig hilsen
Kenny Kariyawasam
Facebook-side: https://www.facebook.com/kenkarifilm
Youtube-kanal: https://www.youtube.com/kennysfilm
Følg min arbejdsdag som lokomotivfører: https://www.instagram.com/kennystog/?hl=da

CBTC på S-banen
Af Thomas Larsen. 28/09-22, 00:24.
Som altid en god video fra dig af.
Ser altid frem til når du laver en ny video.

CBTC på S-banen
Af Niels Munch. 30/09-22, 13:32.
Det er ganske vist:

Railway Gazette Int. 28 September 2022:

"Banedanmark completes København S-bane CBTC roll-out
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
(Foto: Siemens). 

DENMARK: The whole of the København S-bane network is now being operated using communications-based train control, following the commissioning of lineside equipment on the three final sections of route over the weekend of September 24-25."


Læs hele den illustrerede artikel her: https://www.railwaygazette.com/infrastructure/banedanmark-completes-k%C3%B8benhavn-s-bane-cbtc-roll-out/62659.article .
Fordrer sign-in, registrering er gratis.

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]
Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak