Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Svendborgbanen - Kværndrup Station.
Jeg har undret mig over hvorfor Arriva-toget mod Svendborg nogle gange bruger spor 2 og andre gange spor 2? Hvad er forklaringen på det? Umiddelbart er der ikke togkrydsning i Kværndrup men i Ringe og Stenstrup.

Rustkørsel.
Mvh.
Poul.

Svendborgbanen - Kværndrup Station.
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 25/09-22, 18:46.
Det må være for at "motionere" sporskifterne.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider:[1]
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Jernbanebøger

Der kommer flere tog

Der kommer flere tog. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak