Citat fra: steenth Dato 10/06-25, 14:02Citat fra: MadsMikkel80 Dato 10/06-25, 09:10Min far var 21 timer om at komme fra CPH Lufthavn til Sønderborg - de måtte opgive i Odense sent om aftenen, ingen info om, hvornår og om der kom tog igennem mod Sønderborg, overnattede til sidst hos venner, og dagen efter sneglede de sig af sted med afgangen 11.06 som var i Sønderborg hen omkring klokken 15.15. DSB kunne ikke skaffe togbusser og folk måtte vente på stationerne uden info om, hvornår de kunne komme videre.
Prøvende han ikke komme til Fredericia? For der kom drift igang med IC3/IC4 i løbet af nogle timer, så man kunne komme forbi stedet.
Det var kun meget kortvarigt, at der blev kørt med dieseltrækkraft. Det er derudover begrænset hvor mange personer, der er plads til i et IC3 togsæt.
Citat fra: Henrik Hansen Dato 10/06-25, 09:25Det underbygger jo kun forestillingen om, at DSB ikke vil/evner at drive deres virksomhed, når det hele skrider. De er i princippet totalt ligeglade med deres passagerer, som kun er til gene i den situation, hvilket efterhånden er ganske tydeligt.
Hvordan kan DSB løse problemet med, at Danmarks største busoperatør ikke kan levere busserne, når det gælder?
[/quote]
DSB skal iflg. EU-reglerne, sørge for både forplejning og evt. hotelovernatning, hvis det ikke er muligt for passagerne at komme videre inden for et bestemt tidsrum - hvilket DSB har mere end svært ved at accepterer og dermed handle på.
Tænk på, at det ikke kun er unge mennesker, som nok skal klare en nat på gulvet på OBC. Der er også ældre mennesker eller personer med et handicap iblandt passagerne, som er overladt til dem selv. Det er hverken acceptabelt eller rimeligt, at DSB agerer på den måde - ovenikøbet når det langt fra er første gang. Det er vel nærmest en tradition, at DSB lader stå til, når driften giver udfordringer.
DSB må i gang med at lave en beredskabsplan, som kan aktiveres i sådanne tilfælde. Der er formentlig personer nok i organisationen, som kan træde til, når situationen kræver det. Som det er nu, så handler DSB udelukkende 'ad-hoc', hvilket giver dette uskønne resultat, som ingen kan være tilfredse med - bortset måske fra ledelsen i Telegade, som det ikke ser ud til et bekymre synderligt.
Havde transportministeren være mere værd end den nul-bon, som sidder det for nuværende, så havde han eller hun selvfølgelig inviterer DSB's direktør til møde i departementet, så han kunne forklare sig omkring det skete og fortælle, hvordan DSB fremadrettet vil håndtere lignende situationer - for der sker igen.