Hvordan gjorde man dengang

af K564, 3/4 2014, 06:36 (3688 dage siden) @ shipmik

God morgen

Det med den gennemgående bremseledning løses med to propper i luftrørene i den ende af tenderen modsat pufferne. Herefter kan der kobles normalt med bremseslanger i puffer-enden, og der er gennemgående bremseledning.
Nu har jeg ikke lige første udgaven af SR 75, men mon ikke dispentionen i §62 er for slutbrems.
Med en togvægt på 102 tons, er der ikke sat vægt af til en bremsvogn, for de første 62 tons gå jo til MO-en

Hilsner Keld


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak