styrevogn-loko, nord/sydvendt, primært MO-tog, Øst

af Flemming Jakielski, Rødovre, 27/10 2014, 00:02 (3489 dage siden) @ gamle ole

For Hareskovbanen gælder reglen om de begrænsede rangermuligheder på København L. Når CRS var væk, var det både logisk og nemmere, at alle Cls vendte som de gjorde, dvs med næsen mod Kh.

Mens Frederikssundsbanen kørte med en MO i hver ende var der ikke de store problemer. Da der senere kom Bns og MX var det bedst med styrevogn mod Ballerup/København. Så passede det med bl.a. olieforsyning i Frederikssund. For Lille Nord gælder nogenlunde det samme. Når CLS var mod nord fra Kh på Kysten passede det også med retningen Nøl-Fm. Her kørtes jo til og fra via Østerport- Lersøen med udvekslingsstammerne.

Ret enkelt. For Bns på Kysten var det for at få styrevogn til perron i Hg som nævnt for meget længe siden og ingen dieselmaskine i røghullet på Kh.

Flemming J

En lille gåde.
Tidloigere tråde har behandlet placeringen af styrevogn-loko på Sjælland, og man byttede plads på et tidspunkt pga dielseudstødningen på Kh, mener jeg.
Når man ser fotos fra Lille Nord, Hareskovbanen og delvist Frederikssundsbanen (der som regel jo havde en MO i hver ende), ser det ud til at der var særlige regler for disse baner uafhængig af resten af nettet???
Nogle gange det ene og andre gange det andet uafhængig af tidspunktet???
Hvad er mon svaret?

Hilsen Ole


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak