Uheld i Lille Skensved. 1 foto.

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 17/1 2015, 15:01 (3396 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
redigeret af Erik V. Pedersen, 17/1 2015, 15:22

"Hvad med / har Du også en liste over indberettede uheld ? eller en "dagbog" over kørekran 3 / 143´s gøren og laden."

Nej, desværre ikke. Der skal du på jagt efter notitser i enten "Dansk Jernbane-Blad" fra 1930'erne eller 40'erne, eller også "Jernbane-Bladet" ("det røde") fra 1944 og frem. Uheldet kan sagtens være indtruffet efter 1945, da langt fra alle godsvogne på det tidspunkt havde fået venstrestillet litrering. Jernbanemændene ser ud til at bære de gamle uniformskasketter fra før 1947, om end det er svært at se.

Med hilsen

M:-)rten

--------------------

Hej Morten.

Du har vel næsten selv givet svaret, men lad os se. "Vi lader det stå lidt", som de siger på TV.

Jeg kunne drømme om nogle andre fotos fra strækningen / tidsrummet og i årene fremefter, for måske at se fotos af stangrækken: Først fire tværarme, så tilsyneladende forlænget nedad med yderligere to, og vel til sidst det lille "kryds" med fire isolatorer øverst. Et af mine fotos (1958) -desværre ikke for godt- viser, at der var sådanne "øverste kryds" på strækningen fra Lille Skensved mod Køge. Om der var mod Roskilde ved jeg ikke. Fotos vil være velkomne ! ! !

Bemærk iøvrigt, den tværgående 10kv-forbindelse - lige hen over uheldsstedet. Hvor var der det på strækningen Roskilde-Køge ?

Er der tilfældigvis nogen, der har et SEAS-kort med angivelse af sådanne forbindelser ?

Erik V.
http://evp.dk/index.php?page=januar-2015

[image]

.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak