Avatar

Forarbejderne til Sikkerhedsreglement 1935

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 2/12 2015, 19:31 (3074 dage siden)

Jeg er ved at forske lidt i begrebet "Stationer uden hovedsignal". I den anledning ledte jeg lidt efter forarbejderne til Sikkerhedsreglement 1935 for at finde ud af, om begrebet er jævnaldrende med Sikkerhedsreglement 1935 eller om det er ældre. Det er ældre; men det vil jeg vende tilbage til ved en anden lejlighed.

I forbindelse med lokaliseringen af forarbejderne til Sikkerhedsreglement 1935 stødte jeg på "BETÆNKNING AFGIVET AF DET AF GENERALDIREKTORATET FOR STATSBANERNE NEDSATTE UDVALG TIL REVISION AF TOGREGLEMENTET AF 1920." Betænkningen er afgivet 22. februar 1935.

Jeg gætter på, at nogle af herreværelsets læsere og bidragsydere interesserer sig for emnet, og jeg har derfor gjort betænkningen tilgængelig her:

http://www.sikkerhedsreglement.dk/home/1-sr-originale-sider/sr-1935/betaenkning-af-22-f...

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Forarbejderne til Sikkerhedsreglement 1935 - Thomas Boberg Nielsen, 2/12 2015, 19:31 [*]
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak