Dagligdag på Ansager station 12. januar 1972

af Kai Bayer, 13/4 2014, 16:23 (3672 dage siden)

Klokken er knap 10.00 den 12/1 1972 og fra Grindsted ankommer VaGJ Sm 6 og kører ind på spor 1.

Så er turen kommet til denne formiddag i Ansager. Desværre var det overskyet og diset, og det blev meget værre sidst på eftermiddagen, da finregnen blev til isslag.

Jeg gik fra Næsbjerg station og ud til Tingvejen med en solid jakke, der nærmest var blevet til et ispanser foran. På en af de gårde, jeg gik forbi, kom konen ud for at se, hvad det var for en person, der gik ude sådan et vejr.

Nå, jeg fik et lift først til Korskroen og derfra til Vejen, hvorfra jeg tog toget til Vojens og bus til Haderslev. Sikken oplevelse for a fotografere tog!

De følgende billeder viser, hvad jeg oplevede den formiddag på Ansager station. [image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

I løbet af påsken håber jeg at kunne afslutte turen fra Grindsted til Varde med fotos fra strækningen mellem Ansager og Varde.
God påske!

Dagligdag på Ansager station 12. januar 1972

af Kai Bayer, 13/4 2014, 16:25 (3672 dage siden) @ Kai Bayer

Ups, jeg kan se, at det er lidt svært at huske, hvilke fotos jeg allerede har lagt ind :-)

Dagligdag på Ansager station 12. januar 1972

af Poul Andersen, 13/4 2014, 16:58 (3672 dage siden) @ Kai Bayer

Ups, jeg kan se, at det er lidt svært at huske, hvilke fotos jeg allerede har lagt ind :-)

Det gør ingenting, at de tidligere billeder vises igen, idet de er med til at fuldende billedet af togekspeditionen på Ansager st. af togene 4 og 55.

Og så er vi nogle stykker der glæder os til resten af turen, for det er jo godt 42 år siden vi selv kørte disse tog.

Mvh.
Poul.

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen. Pris 225 kr.

Læs mere
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S

Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak