Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 4

af henning h087 ⌂, Græsted, 4/12 2014, 10:20 (3434 dage siden)
redigeret af henning h087, 4/12 2014, 10:52

:-)

det er så blevet 4 december

og i dag for 70 år siden ankom og afgik disse 2 tog,

[image]

men det kan også være for 60 årsiden - begge årstal optræder i bogen ( samt 1950-52/ 54-56 )

[image]

på den bane hvor nedenstående foto er fra - dog 15 år/5 år senere jvnf ovenstående - og i forrygende vintervejr

[image]

jeg har pt udeladt kilde og fotografnavn - idet det så nok ville være for let at gætte.
de skal nok komme på når løsningen er kommet

så spørgsmålene :-)

hvilken bane

hvilken station

hvilket lokomotiv og nummer

og tillægsspørgsmål

hvem kan fotografen evt være ?? ;-)

mvh

henning h087

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 4

af UTJ, 4/12 2014, 11:00 (3434 dage siden) @ henning h087

hvilken bane

NPMB

hvilken station

hvilket lokomotiv og nummer

NPMB 4

og tillægsspørgsmål

hvem kan fotografen evt være ?? ;-)

mvh

henning h087

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 4

af Holger Sørensen, Hedehusene, 4/12 2014, 11:08 (3434 dage siden) @ henning h087

Banen er i hvert fald NPMB og fotografen formentlig Wilcke.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 4

af henning h087 ⌂, Græsted, 4/12 2014, 12:49 (3434 dage siden) @ Holger Sørensen

:-)

pt står det 2 : 1 til UTJ :-)

mvh
henning h087

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 4

af UTJ, 4/12 2014, 13:16 (3434 dage siden) @ henning h087

:-)

pt står det 2 : 1 til UTJ :-)

mvh
henning h087

Det kunne være Mern. Hvilken station skulle ellers modtage åbne godsvogne, heraf to åbne godsvogne fra Fodby, som sandt at sige ikke var den mest trafikerede, hverken gods eller rejsende. De afsendte godsvogne er alle åbne og banens egne vogne til forskellige mellemstationer og sidespor.

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 4

af henning h087 ⌂, Græsted, 4/12 2014, 14:05 (3434 dage siden) @ UTJ

:-)

det var så 3 til UTJ - og dermed retten til at lave den 5te.

dog er der lige fotografen - som ikke er et nøglespørgsmål - men I kender ham her fra forummet !! - der er 3 forbogstaver i hans navn - hvoraf de 2 er det samme bogstav ! ;-)

mvh
henning h087

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 4

af Niels Munch, 4/12 2014, 14:14 (3434 dage siden) @ henning h087

dog er der lige fotografen - som ikke er et nøglespørgsmål - men I kender ham her fra forummet !! - der er 3 forbogstaver i hans navn - hvoraf de 2 er det samme bogstav

TT-P ?

M.v.h.
Niels

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 4 - og yes

af henning h087 ⌂, Græsted, 4/12 2014, 14:41 (3434 dage siden) @ Niels Munch

:-)

nå - det var så ikke så svært - eller UTJ, Holger og Niels er bare for gode

men UTJ fører staffetten videre

men korrekt
NPMB

NBMP nr 4

Mern 1959

og fotografen
[image]

og bøgerne med oprangeringer er også lånt fra Thyge

de er under scanning - og vil blive lagt på rundremisen - når færdig - og de stammer fra Præstø - og må være fra perioden 1950 - 1956, eller ......??1944/45 !!??

men her en hvor der står ankommet tog 92 - 6/11-1950

maskine - 6 TGC + 1 PFR + 1 TGC + 1 TGS + 1 TGC TGC og TGC læsset med træ og til savværk

[image]

mvh
henning h087

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 4 - og yes

af Thyge, Rønnede, 4/12 2014, 15:20 (3434 dage siden) @ henning h087

Hej!
Jeg tror at jeg kunne svare på alle spørgsmål!!!:-D :-D :-D
Men efter at have talt med Henning om alle tgs/c vognene er jeg kommet
i tanke om, at tidspunktet er det, hvor man hev spor 3 og halvdelen af spor 2 op i Mern!
syntes også, at der står at vognene var tomme!
Sporet blev genbrugt ved Mernbanens indkørsel til Præstø!
Forleden fik jeg også en særtogsplan for overførsel af AB 7 til NPMB ( 3)
Det er fantastisk hvad der ligger rundt omkring!!!
Med venlig hilsen

Thyge

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 4 - og yes

af henning h087 ⌂, Græsted, 4/12 2014, 18:23 (3434 dage siden) @ henning h087

:-)

ja - der står tom og ikke tøm !!! - ups

mvh
henning h087

Togbelysning
Togbelysning

Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak