Store trækasser på jernbanevogne

af Søren fra KM ⌂, 19/1 2015, 18:44 (3393 dage siden)

Vi er i Frihavnen, før Danlink åbner i december 1986 og foran skur 4 (et skur i Frihavnen var et enetages, delvist uopvarmet pakhus) står to østeuropæiske vogne med trækasser til en dansk modtager. En tjekkoslovakisk Res med bla en stor kasse til Leo Madsen Copenhagen og bagved en østtysk Es 5550 type. Den østtyske E-vogn var speciel ved at den også kunne endetippe i håndbremseenden, platformen var hængt op på gavllemmen i stedet for bundrammen.
Der er ophavsret gældende for begge billeder.
[image]
[image]
-S

Avatar

Store trækasser på jernbanevogne

af Morten Flindt Larsen, København K, 19/1 2015, 20:45 (3393 dage siden) @ Søren fra KM

Hej Søren,

Ham "Leo Madsen Copenhagen", var det ikke ham pornokongen?

duk og væk!

M:-Prten

Store trækasser på jernbanevogne

af Søren fra KM ⌂, 19/1 2015, 21:46 (3393 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Det kan det sagtens have været, i så fald er det en 4-farve offset-presse han får leveret her. Størrelsen passer nogenlunde.

-S

Avatar

Store trækasser på jernbanevogne

af Morten Flindt Larsen, København K, 19/1 2015, 21:52 (3393 dage siden) @ Søren fra KM

Ja, for så mange Leo Madsen'er var der vel trods alt ikke i København på det tidspunkt. :-) Herligt at man således (antagelig) får et indblik i dansk pornografis historie på jenbanen.dk. :-P :-D

De bedste hilsner

M:-)rten

Store trækasser på jernbanevogne

af Søren fra KM ⌂, 19/1 2015, 21:56 (3393 dage siden) @ Søren fra KM

Hm, gouglede ham lige, ser ud som Mr Week-end S.. døde i 1979. Men Nu ved jeg hvad jeg skal skrive på en stor pakkasse til den R 20 fra Lenz jeg er ved at sætte koblinger på p.t.:-P
-S

Jernbanebøger

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U. Pris 460 kr.

Læs mere
Kongerejsen 1908
Kongerejsen 1908

I sommeren 1908 rejste Kong Frederik den 8., Dronning Louise og deres tre børn med tog til Jylland, hvor de besøgte en lang række byer. Lars Christensen har i Rigsarkivet fundet DSBs interne korrespondance, samt flere avisers dækning af begivenheden.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak