Hios-t + Hios-tv

af cm, 9/6 2015, 10:50 (3249 dage siden)

God formiddag!

Jeg er med på, at Hios er

H lukket godsvogn af speciel byggeart
i med skydevægge
o med lasteflade < 12 m2 og rumfang >= 70 m3
s egnet til hastigheder op til 100 km/t

-t og - tv ... har det noget med fritrumsprofil og isolation at gøre?

Er det muligt at finde et link til de nationale tillægsunderlitra?

mvh
Chr

Hios-t + Hios-tv

af Søren fra KM ⌂, 9/6 2015, 16:25 (3249 dage siden) @ cm

-t og - tv ... har det noget med fritrumsprofil og isolation at gøre?
Er det muligt at finde et link til de nationale tillægsunderlitra?
mvh Chr

Hios-v havde 6 celler (dvs 5 mellemvægge) á 1370 mm og kørte for Carlsberg.
Hios-tv havde én fast mellemvæg, dvs 2 rum á 4300 mm længde og kørte for FDB.
Begge var isolerede og kunne/måtte ikke køre i udlandet. Underlitraet havde ingen betydning for udlandstrafik, det havde regimetallet og evt bilaterale aftaler.
Fritrumsprofilet angår ikke vognmateriellet.
-S

Hios-t + Hios-tv

af Flemming Jakielski, Rødovre, 9/6 2015, 18:09 (3249 dage siden) @ Søren fra KM

-t og - tv ... har det noget med fritrumsprofil og isolation at gøre?
Er det muligt at finde et link til de nationale tillægsunderlitra?
mvh Chr


Hios-v havde 6 celler (dvs 5 mellemvægge) á 1370 mm og kørte for Carlsberg.
Hios-tv havde én fast mellemvæg, dvs 2 rum á 4300 mm længde og kørte for FDB.
Begge var isolerede og kunne/måtte ikke køre i udlandet. Underlitraet havde ingen betydning for udlandstrafik, det havde regimetallet og evt bilaterale aftaler.
Fritrumsprofilet angår ikke vognmateriellet.
-S

Underlitra t betød lastbeskyttelsesplader system Daberkow.

Hios-t + Hios-tv

af Søren fra KM ⌂, 9/6 2015, 21:17 (3248 dage siden) @ Flemming Jakielski

Underlitra t betød lastbeskyttelsesplader system Daberkow.

Ja, på almindelige Hbis-vogne. På Hios-tv havde man en hydraulisk plade i hver ende som kunne 'pumpes' op og give den samme virkning som en Daberkow-bælg.
-S

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak