Prinsen ligner sig selv

af Fynboen, onsdag 05. december, 2018, 17:23 (11 dage siden)

https://www.youtube.com/watch?v=7WhSs8r0d0s

"Morocco Star" ligner fortsat sig selv med Kay Kørbing's minimalistiske, tidsløse og ikke mindst funtionelle design om bord. Følg blondinen rundt på den gamle IC-færge...

Avatar

Prinsen ligner sig selv

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, onsdag 05. december, 2018, 23:36 (11 dage siden) @ Fynboen

"Pray area" - det var der vist ikke da den sejlede på Storebælt?

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image][image]

Prinsen ligner sig selv

af Fynboen, torsdag 06. december, 2018, 13:44 (10 dage siden) @ Michael Deichmann

Jeg kan ikke huske andet end Rød cafeteria og så selvfølgelig områderne ved færgetorvet på nedre og øndre salondæk, da de sejlede på Størebælt.

De andre afdelingen i agter, var da altid lukket af. Havde de for stor kapacitet?

Nogen der har billeder fra disse "lukkede" områder ombord fra Storebælstiden?

Prinsen ligner sig selv

af Poul Erik Bjerre, torsdag 06. december, 2018, 16:44 (10 dage siden) @ Fynboen

Hej.

Det er rigtigt, at på mindre trafikerede tidspunkter var "Blå Cafe" (og andre arealer?) lukket.

Men på de travle tidspunkter i weekenden, var alt åbent - og der var fyldt op med mennesker alle steder.

Men som jeg husker det, var der aldrig overfyldt (i modsætning til da de ældre færger sejlede).

Det virkede som om kapaciteten var passende til de travleste tidspunkter..

M.v.h. Poul Erik.

Prinsen ligner sig selv

af Fynboen, torsdag 06. december, 2018, 21:00 (10 dage siden) @ Poul Erik Bjerre

Jeg må have fortrængt de travle weekendafgange, for jeg kan ikke huske at alt var åbent ombord på dem.

Hvad havde de holdende af togstammer i de travle afgange tilbage i 80'erne? var ydersporene også i brug?

Prinsen ligner sig selv

af K564, torsdag 06. december, 2018, 21:55 (10 dage siden) @ Fynboen

Lyntog i to spor på den ene side og 9 IC-vogne på den anden side.

Hilsner Keld

PS. I 90-erne kunne der være 8 IC-3 stammer ombord.

Hectorrail
AR MRD4266
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen