Hjørring 18. maj 1985 - et par timer omkring middag

af Jaer, Aarhus, 29/12 2012, 12:53 (4136 dage siden)

Inspireret af Holgers billeder fra Hjørring 1963 (serien må meget gerne fortsætte!), tog jeg en tur i eget arkiv, og fandt en lille serie taget ved middagstid midt i maj for 27½ år siden. Billederne er fra min egen amatør-scanner, men jeg må vist forbi en prof-scanner en dag;-)

[image]
Stationen set fra den vestlige ende af perronen langs spor 1

[image]
hvor stationens Ardelt traktor er i gang med rangering

[image]
IC 103 ankommer med Bn-stamme (med Bns bagest). Man brugte ikke styrevognen i det jydske, så der var maskine forrest også i returløbet.

[image]
Fra Hirtshals er der ankomst i spor 2

[image]
med efterfølgende post-udlæsning.

Det er tid til at køre hjem til frokost, men vi skal lige have Mh-udvekslingen fra Frederikshavn med:
[image]

/Jan

Hjørring 18. maj 1985 - et par timer omkring middag

af Nomisdk ⌂, Skanderborg, 29/12 2012, 13:41 (4136 dage siden) @ Jaer

Tak for de skønne billeder :)

Hjørring 18. maj 1985 - et par timer omkring middag

af andersj, 30/12 2012, 20:29 (4135 dage siden) @ Jaer

Helt fantastisk at se billeder fra dengang man med rette kunne kalde Hjørring for en banegård. Er der nogen der ved hvornår man ombyggede banegården med nye perroner og ny sporføring?

Hjørring 18. maj 1985 - et par timer omkring middag

af Georg Schmidt, 30/12 2012, 23:15 (4135 dage siden) @ Jaer

Nogle billeder fra forskellige år, men de fleste vist fra 1976.
[image]
[image]
[image]
Jeg står med skiltet, Hjørring var vist ved at få skiftet til sorte model, skiltet blev i Hjørring.:-D
[image]
Gkms 139 9 552-0 ved Hjørring gods.
[image]
1979.
[image]
E 991 ses her under en udflugt i 1985, i forhallen på Hjørring banegård stod i mange år en model af E 975. I dampens storhedstid i begyndelsen af 50'erne fremførte 991 masser af eksprestog mellem Aarhus og Frederikshavn, hvorimod E 975 vel aldrig har været i Hjørring, men næsten hele levetiden på Sjælland.
Mvh
Georg

Svenska-lok
DSB MC651

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak