Klargøring af E og P, 17. april 1975 (10 Foto)

af Per Bjørn Pedersen, 30/1 2013, 15:31 (4103 dage siden)

Den 17. april er det 38 år siden Jernbanemuseet i Odense åbnede.
E 994 og P 917 stod for transporten fra København til Korsør.
Her et par billeder fra klargøringen og fra Hovedbanegården.

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]
Afgang mod Hovedbanegården

[image]
Udsigt over godsterrænet

[image]

[image]
Generaldirektør Poul Hjelt og Rolsted Jensen hilser på lokopersonalet

[image]
Poul Hjelt

[image]
Poul Hjelt, Rolsted Jensen og kulturminister Niels Matiasen, ankommet til Korsør

Klargøring af E og P, 17. april 1975 (10 Foto)

af Nomisdk ⌂, Skanderborg, 30/1 2013, 17:27 (4103 dage siden) @ Per Bjørn Pedersen

Tak for de fine billeder.

Klargøring af E og P, 17. april 1975 (+ 1 Foto)

af Niels Munch, 30/1 2013, 17:57 (4103 dage siden) @ Per Bjørn Pedersen

Korsør nåedes rettidigt, og lokopersonalet takkes!

[image]
DSB E 994 - P 917 ank. i Korsør, 17.04.1975 (nm).

Tak for de gode fotos!

Bedste hilsener
Niels

Klargøring af E og P, 17. april 1975/ Hjelt (4 Foto)

af Georg Schmidt, 22/2 2013, 10:45 (4080 dage siden) @ Per Bjørn Pedersen

Hermed nogle fotos med generaldirektøren ved jernbanemuseets åbning 17/4 1975 i Odense.
[image]
Povl Hjelt ved KLK's F-maskine i Odense 17/4 1975.
[image]
Povl Hjelt var generaldirektør fra 1970 til 1981, og ser man tilbage, var tiden med Hjelt en tid med modernisering, nytænkning og trods krise alligevel optimisme ved banerne.
[image]
Hjelt hilste på lokale honoratiores.
[image]
Chefen og næstkommanderende, Povl Hjelt med afdelingschef for afsætnings- og produktionsafdelingen Ernst Rolsted Jensen i Odense 17/4 1975

Mvh
Georg

Klargøring af E og P, 17. april 1975/ Hjelt (4 Foto)

af Poul Andersen, 22/2 2013, 11:02 (4080 dage siden) @ Georg Schmidt

Ja ! - det var i de år hvor DSB blev omvendt fra den gamle støvede etat, kedelige gamle mørke tog og dårlige køreplaner, til en moderne transportvirksomhed.
IC-togene med de moderniserede vogne der i fast timedrift blev ført over Storebælt og senere det nye Bn-materiel og MR-togene, vendte stille og roligt udviklingen på Jernbanen i Danmark.

Mvh.
Poul.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak