Tillysning af centralsikring Vigerslev 1951

af Poul L, 28/4 2024, 21:14 (21 dage siden)

Hej

Jeg er faldet over dette A-cirkulære fra 1951, om tillysning af nye togveje i Vigerslev den 10. december 1951. Det er ikke mange steder hvor der kun har været togfølgestation (Hvidovre Fjern) i højre spor i den ene retning på en dobbeltsporet jernbane.

[image]
[image]

Venlig hilsen
Poul L

Avatar

Tillysning af centralsikring Vigerslev 1951

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 28/4 2024, 21:58 (21 dage siden) @ Poul L

Kære Poul L

Historisk guf!

Tak for kigget.

Bedste hilsner

Thomas

Tillysning af centralsikring Vigerslev 1951

af henrik nielsen, 29/4 2024, 17:05 (20 dage siden) @ Poul L

Hej Poul. godt lille tryk af Vigerslev st. Der er bare et par forkortelser jeg ikke kan,
Dm samt indk. og udk Hif venlig hilsen Henrik N Bjerringbro.

Tillysning af centralsikring Vigerslev 1951

af Niels-Erik Hansen, Roskilde, 29/4 2024, 17:16 (20 dage siden) @ henrik nielsen

Forkortelser:

- Dm: Damhus
- indk./udk Hif: indkørselstogvej fra og udførselstogvej til Hvidovre Fjern.

Tillysning af centralsikring Vigerslev 1951

af Svend, Storkøbenhavn, 29/4 2024, 21:30 (20 dage siden) @ Poul L

Hej

Jeg er faldet over dette A-cirkulære fra 1951, om tillysning af nye togveje i Vigerslev den 10. december 1951. Det er ikke mange steder hvor der kun har været togfølgestation (Hvidovre Fjern) i højre spor i den ene retning på en dobbeltsporet jernbane.

[image]
[image]

Venlig hilsen
Poul L

Med særskilt betjening af Vigerslev og Hvidovre fjern. Men vi er jo også lige omkring den periode - 1951-52 - hvor det helt store udfletningsanlæg tages i brug.
Om Vigerslev på det tidspunkt også omfatter/betjener Valby Gasværk og Harrestrup, må andre svare på.

--
Svend

[image]

Avatar

Tillysning af centralsikring Vigerslev 1951

af Morten Flindt Larsen, København K, 29/4 2024, 23:31 (20 dage siden) @ Svend

Om Vigerslev på det tidspunkt også omfatter/betjener Valby Gasværk og Harrestrup, må andre svare på.

Valby Gasværk var betjent af Vigerslev fra 1. dec. 1931, og Harrestrup fra nogenlunde samtidig (1931/32). Harrestrup (åbnet 11. maj 1930) var indtil da betjent af nogle overportører, mens Valby Gasværk (åbnet 12. jul. 1909) blev ledet af en stationsmester, da der her også var sidespor.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak