DSB lyntog og togsæt
Bygget af Waggonfabrik Uerdingen AG, Krefeld-Uerdingen, Tyskland i 1978. Byggenummer 83015.
Lakeret hvid 1995/97. Afsporet 13/4-01 ved Vejle Sygehus grundet defekt affjedringssystem. Lakeret lysgrå 2005. Fredericia 2015-19 (hensat).
Effekt:
237 kW ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
22,3 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Vægt:
35 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Hastighed:
120 km/h![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
0 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl:
64 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB MR 4019 DSB MR 4019](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MR4019_1995.jpg)
![DSB MR 4019 DSB MR 4019](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MR4019_2010.jpg)
![DSB MR 4019 DSB MR 4019](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MR4019_2019.jpg)
Jernbanen.dk forum
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
![Svenska-lok Svenska-lok](https://www.jernbanen.dk/images/svenskalok.jpg)
![Erindringer fra stationen i Grindsted Erindringer fra stationen i Grindsted](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A68/A68_mini.jpg)
Erindringer fra stationen i Grindsted
Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.
Læs mere