DSB lyntog og togsæt
Bygget af Waggonfabrik Uerdingen AG, Krefeld-Uerdingen, Tyskland i 1978. Byggenummer 83019.
Kolliderede 9/10-81 med tankvogn i Vildbjerg. Udrangeret 1982. Ophugget 1982 af Henriksen, Århus.
Effekt:
237 kW ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
22,3 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Vægt:
35 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Hastighed:
120 km/h![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
0 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl:
64 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB MR 4027 DSB MR 4027](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MR4027_1980.jpg)
![DSB MR 4027 DSB MR 4027](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MR4027_1981.jpg)