DSB lyntog og togsæt
Motorvogn. Maybach MD650, V12-cylinder dieselmotor. Voith hydraulisk transmission. Bogietapafstand 12,6 m. Bogieakselafstand 3,4 og 2,3 m. Scharfenberg centralkobling. Elektrisk varme. Trykluftbremse. Skruebremse. Tjenestekupé. Rejsegodsrum. Toilet.
Bygget af Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Tyskland i 1965. Byggenummer 151118.
Ankom til Kh 4/12-65. Oplakeret i rød 1977/80. Sølvmalet 1983/84. Kørte sidste plantur 26/1-90. Udrangeret 5/2-90. Foræret 1992 til Lubuska Kolej Regionalna (LKR) i Polen. Trukket 5/8-92 til Gedser. Ophugget 1995.
Effekt:
1.100 hk. ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
20 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Vægt:
51 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Hastighed:
160 km/h![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
- ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
0 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl:
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB MA 465 DSB MA 465](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA465_1973.jpg)
![DSB MA 465 DSB MA 465](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA465_1975.jpg)
![DSB MA 465 DSB MA 465](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA465_1976.jpg)
![DSB MA 465 DSB MA 465](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA465_1978.jpg)
![DSB MA 465 DSB MA 465](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA465_1982.jpg)
![DSB MA 465 DSB MA 465](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA465_1982_2.jpg)
![DSB MA 465 DSB MA 465](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA465_1984.jpg)
![DSB MA 465 DSB MA 465](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA465_1984_2.jpg)
![DSB MA 465 DSB MA 465](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA465_1985.jpg)
![DSB MA 465 DSB MA 465](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA465_1986.jpg)
![DSB MA 465 DSB MA 465](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA465_1990.jpg)
![DSB MA 465 DSB MA 465](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA465_1993.jpg)
Jernbanen.dk forum
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest