DSB lyntog og togsæt
Motorvogn. Maybach MD650, V12-cylinder dieselmotor. Voith hydraulisk transmission. Bogietapafstand 12,6 m. Bogieakselafstand 3,4 og 2,3 m. Scharfenberg centralkobling. Elektrisk varme. Trykluftbremse. Skruebremse. Tjenestekupé. Rejsegodsrum. Toilet.
Bygget af Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Tyskland i 1965. Byggenummer 151119.
Ankom til Kh 4/12-65. Oplakeret i rød 1977/80. Sølvmalet 1983/84. Kørte sidste plantur 26/1-90. Udrangeret 5/2-90. Foræret 1992 til Lubuska Kolej Regionalna (LKR) i Polen. Trukket maj 1992 til Gedser. Ophugget 1995.
Effekt:
1.100 hk. ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
20 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Vægt:
51 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Hastighed:
160 km/h![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
- ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
0 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl:
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB MA 467 DSB MA 467](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA467_1967.jpg)
![DSB MA 467 DSB MA 467](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA467_1971.jpg)
![DSB MA 467 DSB MA 467](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA467_1973.jpg)
![DSB MA 467 DSB MA 467](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA467_1976.jpg)
![DSB MA 467 DSB MA 467](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA467_1978.jpg)
![DSB MA 467 DSB MA 467](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA467_1984.jpg)
![DSB MA 467 DSB MA 467](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA467_1985.jpg)
![DSB MA 467 DSB MA 467](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA467_1987.jpg)
![DSB MA 467 DSB MA 467](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA467_1988.jpg)