DSB lyntog og togsæt
Styrevogn til MA-lyntog. Bogietapafstand 12,6 m. Bogieakselafstand 2,3 m. 2 toiletter.
Bygget af Linke-Hofmann-Busch GmbH, Tyskland i 1963. Byggenummer ukendt.
Udrangeret 5/2-90. Foræret 1992 til Lubuska Kolej Regionalna (LKR) i Polen. Ophugget 1995.
Effekt:
- ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
18,4 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Vægt:
29 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Hastighed:
160 km/h![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
0 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl:
47 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB BS 484 DSB BS 484](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_BS484_1971.jpg)
![DSB BS 484 DSB BS 484](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_BS484_1983.jpg)
![DSB BS 484 DSB BS 484](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_BS484_1992.jpg)
![DSB BS 484 DSB BS 484](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_BS484_1993.jpg)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær
![Svenska-lok Svenska-lok](https://www.jernbanen.dk/images/svenskalok.jpg)