DSB lyntog og togsæt
2 stk. 6-cyl. Daimler-Benz dieselmotor. Hydromekanisk Voiht gear. Bogietapafstand 11,5 m. Bogieakselafstand 2 m. 40 pladser + 8 klapsæder i flexrum. Wc. Oliefyr. Trykluftbremse. Skruebremse. Centralkobling. Renoveret 1997/98 af HFHJ i Hundested.
Bygget af Siemens Duewag, Tyskland i 1984. Byggenummer 87309.
Scandia byggenr: 30059. Leveret 17/9-84. Kørte 8/9-85 ind i stopbom i Hillerød. 1985 til reparation hos Scandia i Randers. Udrangeret 1/1-07. Helsingør (hensat) 2007-10. 2010 til Jernbanemuseet. 18/8-10 til Cvk Kh. Ophugget 2016 på Cvk Kh.
Effekt:
360 hk 

Længde:
17,53 m.

Vægt:
27 tons

Hastighed:
80 km/h

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:
0 

Pladser 2. kl:
40 








Signalposten
Ingeniøren
Hård kritik af minister efter afsløring: Har syltet sundhedsskadelig trafikstøj i to år
Blogindlæg: De små elbiler kommer: Gul charmetrold har taget bilverdenen med storm
Elektriske trailere skal sætte skub i grøn omstilling af den tunge transport
Billige elbiler har været den hellige gral i årevis. Nu er de her
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
