DSB lyntog og togsæt
IC4 motorvogn. Førerrum. Wc. ATC. Trykluftbremse, dynamisk bremse og magnetskinnebremse. Klimaanlæg. Scharfenberg kobling.
Bygget af AnsaldoBreda S.p.A., Pistoia, Italien i . Byggenummer ukendt.
Prototype. I drift 2008.
Effekt:
2x560 kW ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
24 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Vægt:
![](../images/hvidpixel.gif)
Hastighed:
200 km/h![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
0 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl:
56 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB MG 5615 DSB MG 5615](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MG5615_2010.jpg)
![DSB MG 5615 DSB MG 5615](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MG5615_2013.jpg)
![DSB MG 5615 DSB MG 5615](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MG5615_2018.jpg)
![DSB MG 5615 DSB MG 5615](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MG5615_2021.jpg)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær
![Indsend billeder Indsend billeder](https://www.jernbanen.dk/images/indsendbilleder.jpg)