DSB lyntog og togsæt
Motorvogn. Maybach MD650, V12-cylinder dieselmotor. Voith hydraulisk transmission. Bogietapafstand 12,6 m. Bogieakselafstand 3,4 og 2,3 m. Scharfenberg centralkobling. Elektrisk varme. Trykluftbremse. Skruebremse. Tjenestekupé. Rejsegodsrum. Toilet.
Bygget af Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Tyskland i 1963. Byggenummer 149460.
Oplakeret i rød 1977/80. Sølvmalet 1983/84. Udrangeret 5/2-90. Foræret 1992 til Lubuska Kolej Regionalna (LKR) i Polen. Trukket 25/6-92 til Gedser. Ophugget 1995.
Effekt:
1.100 hk. 

Længde:
20 m.

Vægt:
51 tons

Hastighed:
160 km/h

Indretning:
- 

Pladser 1. kl.:
0 

Pladser 2. kl:










Jernbanen.dk forum

DSB trafikinformation
Frem til foreløbig ved 14-tiden er togene mellem Tinglev og Sønderborg erstattet af Togbusser
Sene aftener og nætter med ændringer på tog mellem Fredericia og Tinglev/Sønderborg/Flensborg
Fem aftener med ændringer på sene aftentog mellem Helsingør og København H
Ændrede tider sen aften og nat mellem København, Roskilde, Næstved og Nykøbing F
S-tog og Togbus i stedet for aftenen sidste tog mellem København, Køge og Næstved