DSB lyntog og togsæt
Motorvogn. Maybach MD650, V12-cylinder dieselmotor. Voith hydraulisk transmission. Bogietapafstand 12,6 m. Bogieakselafstand 3,4 og 2,3 m. Scharfenberg centralkobling. Elektrisk varme. Trykluftbremse. Skruebremse. Tjenestekupé. Rejsegodsrum. Toilet.
Bygget af Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Tyskland i 1963. Byggenummer 149460.
Oplakeret i rød 1977/80. Sølvmalet 1983/84. Udrangeret 5/2-90. Foræret 1992 til Lubuska Kolej Regionalna (LKR) i Polen. Trukket 25/6-92 til Gedser. Ophugget 1995.
Effekt:
1.100 hk. ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
20 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Vægt:
51 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Hastighed:
160 km/h![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
- ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
0 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl:
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB MA 464 DSB MA 464](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA464_1963.jpg)
![DSB MA 464 DSB MA 464](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA464_1969.jpg)
![DSB MA 464 DSB MA 464](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA464_1972.jpg)
![DSB MA 464 DSB MA 464](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA464_1975.jpg)
![DSB MA 464 DSB MA 464](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA464_1980.jpg)
![DSB MA 464 DSB MA 464](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA464_1982.jpg)
![DSB MA 464 DSB MA 464](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA464_1984.jpg)
![DSB MA 464 DSB MA 464](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA464_1985.jpg)
![DSB MA 464 DSB MA 464](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA464_1989.jpg)
Jernbanebøger
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær