Motorvogn. Maybach MD650, V12-cylinder dieselmotor. Voith hydraulisk transmission. Bogietapafstand 12,6 m. Bogieakselafstand 3,4 og 2,3 m. Scharfenberg centralkobling. Elektrisk varme. Trykluftbremse. Skruebremse. Tjenestekupé. Rejsegodsrum. Toilet.

Bygget af Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Tyskland i 1965. Byggenummer 151119.
Ankom til Kh 4/12-65. Oplakeret i rød 1977/80. Sølvmalet 1983/84. Kørte sidste plantur 26/1-90. Udrangeret 5/2-90. Foræret 1992 til Lubuska Kolej Regionalna (LKR) i Polen. Trukket maj 1992 til Gedser. Ophugget 1995.

Effekt:
1.100 hk.
Længde:
20 m.
Vægt:
51 tons
Hastighed:
160 km/h
Indretning:
-
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
 
:
 

DSB MA 467

DSB MA 467

DSB MA 467

DSB MA 467

DSB MA 467

DSB MA 467

DSB MA 467

Jernbanebøger

På sporet af 2011
På sporet af 2011
Pris 170,- kr.
 Læs mere 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hørve - Værslev Jernbane
Svenska-lok
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB MA 467 blev bygget af MAN i 1965






Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen