DSB lyntog og togsæt
Motorvogn. Maybach MD650, V12-cylinder dieselmotor. Voith hydraulisk transmission. Bogietapafstand 12,6 m. Bogieakselafstand 3,4 og 2,3 m. Scharfenberg centralkobling. Elektrisk varme. Trykluftbremse. Skruebremse. Tjenestekupé. Rejsegodsrum. Toilet.
Bygget af Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Tyskland i 1966. Byggenummer 151123.
Oplakeret i rød 1977. Sølvmalet 1983/84. Kørte sidste plantur 20/1-90. Udrangeret 5/2-90. Foræret 1992 til Lubuska Kolej Regionalna (LKR) i Polen. Trukket 5/8-92 til Gedser. Ophugget 1995.
Effekt:
1.100 hk.
Længde:
20 m.
Vægt:
51 tons
Hastighed:
160 km/h
Indretning:
-
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær
Signalposten
Jernbanebøger
OHJ 38 - Historien om et lokomotiv. Pris 210 kr.
Læs mere