Petri lok
Petri lok blev bygget af Orenstein i 1922. Byggenummer 9478.
750 mm B-koblet damplokomotiv leveret til Petri & Haugsted. Heusinger styring. Kedeltryk 12 atm.
1922: Anlæg af Midtsjællandsbanens nordlige tredjedel af strækningen Hvalsø-Ringsted for Petri & Haugsted.
1923-25: Anlæg af Frederikssundbroens vestre landfæste for Petri & Haugsted.
1926: Brooverførsel ved Fjenneslev på for A. & E. Kayser.
1926-29: Dobbeltspor ved Pjedsted for A. & E. Kayser.
19xx: Anlæg af brorampe ved Alssundbroen for A. & E. Kayser.
1930-32: Mergelkørsel for Løgumkloster og Omegns Mergelselskab fra Ellum Mergelleje for A. & E. Kayser.
1932-33: Anlæg af Fredericia-Lillebæltsbroen for A. & E. Kayser (?).
1934-35: Afvanding af Køng Mose for A. & E. Kayser.
1935-37: Anlæg af Næstved Kanal for A. & E. Kayser.
1937: Ukendt arbejde for Højgård & Schultz.
Link til Orenstein & Koppel, Berlin-Drewitz, Tyskland
Ingeniøren
Spørg Fagfolket: Hvad er formålet med de V-formede skinner på den gamle lillebæltsbro?
Se billederne af utætheder og rust: Knippelsbro mistænkt for skjulte skader
Overvågning afslører: Skandaletog har kørt med løs container over det halve Fyn
Trods flere tilsyn og skærpede regler: Løse containere skøjter stadig rundt ved Storebælt
Spørg Fagfolket: Hvorfor er gelænder og lamper jordet på togstationerne?