DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 I kl. kupeer. 4 II kl. kupeer. 6 toiletter. Olielamper. Elektrisk belysning (1898). Vacuumbremse. Skruebremse. Højttryksvarmeapparater.
Bygget af Scandia 1892. Til Scandia for reparation 1900. Involveret i Vigerslevulykken den 1/11 1919. Ombygget 1926 til inspektionsvogn. Omdannet 1934 til S 11.
Oml. 1893 fra: DSB/S Ac 11.
Længde:
15,8 m.

Indretning:
Kupévogn 

Pladser 1. kl.:
10 

Taravægt:
27,2 tons

Bogietapafs.:
10,8 m.

Kupeer:
6 

Pladser 2. kl.:
28 

Antal:
9 stk.

Akselafstand:
2,1 m.

Beklædning:

Pladser 3. kl.:



Radiostyrede tog til Thisted
I slutningen af 1980erne eksperimenterede DSB med radiostyring af tog og der blev bygget en forsøgsstrækning ved Grønttorvet i København. Jan Eriksen var med på en af prøveturene og fortæller i denne artikel om systemet.
Læs mereDanske privatbaner
Læs historien om:
Frederikshavn - Skagen Banen
Frederikshavn - Skagen Banen