DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Vakuumbremse. Skruebremse. 2 toiletter. 2206-2207, 2210: Tara ca 37.200 kg. 2208-09, 2211, 2241-2245: Tara ca 35.900 kg. 2212-2214: Tara ca 34.100 kg. 2215, 2216, 2220, 2222-2233: Tara ca 37.800 kg. 2217-2219, 2221: Tara ca 35.500 kg.
Bygget af Scandia 1912. Omdannet 1943 fra BP 382. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Ombygget 1949 af Cvk Ar til CP 3214.
Længde:
19,8 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:

Bogietapafs.:
13,6 m.

Kupeer:
8 

Pladser 2. kl.:
64 

Antal:
33 stk.


Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.
Læs mere