DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Siemens-Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning, fra 1945 system Thrige-Dick. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. 2 toiletter. Pladsnumre.
Bygget af Scandia 1939. Omlitreret 1957 fra CB 1106. Omlitreret 1967 til Cb 306.
Længde:
21,72 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Sidegang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
35,2 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
14,4 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
9 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
72 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
8 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![Med P 917 over Sjælland Med P 917 over Sjælland](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A44/A44_mini.jpg)
Med P 917 over Sjælland
Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.
Læs mere![Svenska-lok Svenska-lok](https://www.jernbanen.dk/images/svenskalok.jpg)