DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Siemens-Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning, fra 1945 system Thrige-Dick. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. 2 toiletter. Pladsnumre.

Bygget af Scandia 1939. Ombygget 1947 til brug for Englænderen: A+B styreledning, brummerledning, pladsnumre mv. Brummerledning fjernet 1952. Omlitreret 1957 til CB 1301. 1986 til Jernbanemuseet. Istandsat 1987. Cvk Kh 1989-90. Randers 1992-93. Cvk Kh 1994-2013. Ophugget 2013 på Cvk Kh af DK Multiservice ApS.

Oml. 1941 fra: DSB CRL 1033.
Længde:
21,72 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
35,2 tons
Bogietapafs.:
14,4 m.
Kupeer:
9
Pladser 2. kl.:
72
Antal:
8 stk.
Akselafstand:
3 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
120 km/h
Indsend billeder
Maglemølle Papirfabrik, Næstved
Maglemølle Papirfabrik, Næstved

Historien om både gamle og nye Maglemølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak