DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater, system Pintsch. Toilet.

Bygget af Scandia 1922. Omdannet 1942 fra CP 2932. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2932.

Længde:
18,12 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
49
Taravægt:
32,7 tons
Bogietapafs.:
11,92 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
 
Antal:
10 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Træ
Hastighed:
 
 
   
Billige jernbane T-shirts

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak