DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Vakuumbremse. Skruebremse. 2 toiletter. 2206-2207, 2210: Tara ca 37.200 kg. 2208-09, 2211, 2241-2245: Tara ca 35.900 kg. 2212-2214: Tara ca 34.100 kg. 2215, 2216, 2220, 2222-2233: Tara ca 37.800 kg. 2217-2219, 2221: Tara ca 35.500 kg.
Bygget af Scandia 1910. Trykluftbremse fra 1944. Dobbeltbatterier til togbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Ombygget 1949 af Cvk Ar til CP 3220. Bogier til CL 1578.
Oml. 1941 fra: DSB CM 11195.
Længde:
19,8 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Sidegang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
13,6 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
8 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
64 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
33 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær