DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
4 toiletter. Vakuumbremse. Skruebremse. Nødbremse. Elektrisk belysning. Dampvarmeapparater. Kakkelovn i postrum. 5,5 m postkontor. Akkumulatorrum (fjernet før 1928). Omb. 1933 af Cvk Kh: Postrum ændret til Rejsegodsrum, 40 pladser på fællesklasse samt dobbeltbatteri til togbelysning.
Bygget af Scandia 1914. Omlitreret 1941 til CTE 3194.
Længde:
17,79 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Kupévogn ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
26,6 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
12,7 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
5 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
8 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
2,1 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Beklædning:
Træ ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 3. kl.:
43 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær
![ContecRail ContecRail](https://www.jernbanen.dk/images/contecrail.jpg)