DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Styrevogn for litra MO. Nærtrafikvogn med polstrede sæder og rullelejer. Trykluftbremse og skruebremse. Dynamoanlæg, system Rosenberg, spænding 24 volt til vognens egenbelysning. Varmtvandsvarmeanlæg ved koksfyring eller højtryksdamp fra hovedledningen (3602-08 og 62 dog lavtryksapparater system Pintsch). Toilet. Styreledning A+B+C i bagenden.
Bygget af Triangel 1931. Ombygget 1951 fra CRM 3659. Varmtvandsvarmeanlæg. Ombygget 1962 tilbage til CRM.
Længde:
19,45 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
33,4 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
13,2 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
2 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
78 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
21 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![Højbygaard Sukkerfabrik Højbygaard Sukkerfabrik](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A56/A56_mini.jpg)
Højbygaard Sukkerfabrik
Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.
Læs mere