DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Alle vogne havde trykluftbremse senest 1944. Skruebremse. Tjenestekupe. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch, Weilbach & Cohn eller Westinghouse. Dynamoanlæg system Pintsch eller Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Toilet.

Bygget af Scandia 1924. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1951 af Cvk Ar: Togførerkupe fjernet og toilet udbygget. Lavtryksvarmeapparater system Weilbach & Cohn fra 1951. Ombygget 1958 til Følgevogn for skinneslibevogn 2. Udrangeret 1968. Mandskabsvogn i Nyborg Færgehavn. Solgt 1974 til Kolding Lokomotivklub. Lunderskov 1976. Byttet 1976 med KRB A 1 til DJK (D-Mask.). I drift julen 1976. Roskilde 1981. I drift 1981 og 86-2011. Høng 1998. Hvalsø 2003-05. Høng 2005-22.

Oml. 1941 fra: DSB CC 10735.
Længde:
14,4 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
18,4 tons
Akselafstand:
9 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
48
Antal:
76 stk.
 
   
Beklædning:
Træ
Hastighed:
80 km/h

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak