DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Siemens-Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning, fra 1945 system Thrige-Dick. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. 2 toiletter. Pladsnumre.
Bygget af Scandia 1938. Omlitreret 1955 fra AX 301. Omlitreret 1967 til Ax 391.
Længde:
21,24 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Sidegang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
12 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
35,3 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
14 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
8 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
48 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
8 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![ContecRail ContecRail](https://www.jernbanen.dk/images/contecrail.jpg)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær