DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Rejsegodsvogn. 3-akslet. Akselafstand: 3,025+3,025 m. Trykluftbremse. Skruebremse. Dobbelt-batteri til togbelysning. Højtryksvarmeapparat i bremsekupé. 6534-6536: Lavtryksvarmeapparat system Westinghouse i bremsekupé.
Bygget af Scandia 1911. Trykluftledning fra 1942. Bombesprængt 26/6-44 i tysk særtog ved Holte. Udrangeret 1955.
Oml. 1941 fra: DSB EA 1664.
Længde:
10,9 m.

Akselafstand:
6,05 m.

Last:
6 tons

Taravægt:
16,7 tons

Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Bents bane
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Bents bane
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Lokomotivfabrikker
Læs historien om:
Beyer, Peacock & Co., Manchester, England
Beyer, Peacock & Co., Manchester, England