DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Rejsegodsvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Højtryksvarmeapparat i bremsekupé. Kakkelovn.
Bygget af Scandia 1901. Trykluftbremse fra 1941. Udrangeret 1956.
Oml. 1941 fra: DSB EH 1828.
Længde:
9,49 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
5 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Last:
6 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
13 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![Asynkronlokomotiver Asynkronlokomotiver](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A10/A10_mini.jpg)
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
Læs mere