S-tog motorvogn. 2. levering. 4 banemotorer á 120 kW (163 hk). Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, spænding 65 volt, til belysning og styrestrøm til halvtog. Nødbelysningsbatteri, spænding 24 volt. Elektriske varmeapparater (1.500 V.). Elektriske slutsignaler.

Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1935. Byggenummer 249.
Nummer 562 indtil 1941. Udrangeret 1973. Ophugget 1973 i Jebjerg.

Længde:
20,2 m.
Vægt:
51 tons
Effekt:
4x120 kW
Hastighed:
90 km/h
Byggenr.:
249
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
66
Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965
I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbanehistorisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 
Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb
I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB MM 762 blev bygget af Frichs i 1935






Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen