DSB S-tog
S-tog motorvogn. 1. levering. 4 banemotorer á 120 kW (163 hk). Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, spænding 65 volt, til belysning og styrestrøm til halvtog. Nødbelysningsbatteri, spænding 24 volt. Elektriske varmeapparater (1.500 V.). Elektriske slutsignaler. Vandkloset. Efter ombygning kun 61 pladser.
Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1934. Byggenummer 189.
Nummer 532 indtil 1941. Toilet fjernet 1936/37. Ombygget 1945 med bredere indgangsperroner. Brændt dec. 1963. Genopbygget med kun en pantograf. Udrangeret 1972 og overdraget til Jernbanemuseet. Næstved 1973-79. Gedser 1982-84. Næstved 1988. Tåstrup 1988-93. I drift 2003. Padborg 2005-17. Randers 2017.
Længde:
20,2 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Vægt:
51 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Effekt:
4x120 kW ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Hastighed:
90 km/h![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Byggenr.:
189 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
0 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl:
76 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB MM 732 DSB MM 732](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Stog/DSB_MM732_1972.jpg)
![DSB MM 732 DSB MM 732](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Stog/DSB_MM732_2003.jpg)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær