DSB S-tog
S-tog motorvogn. 1. levering. 4 banemotorer á 120 kW (163 hk). Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, spænding 65 volt, til belysning og styrestrøm til halvtog. Nødbelysningsbatteri, spænding 24 volt. Elektriske varmeapparater (1.500 V.). Elektriske slutsignaler. Vandkloset. Efter ombygning kun 61 pladser.
Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1934. Byggenummer 189.
Nummer 532 indtil 1941. Toilet fjernet 1936/37. Ombygget 1945 med bredere indgangsperroner. Brændt dec. 1963. Genopbygget med kun en pantograf. Udrangeret 1972 og overdraget til Jernbanemuseet. Næstved 1973-79. Gedser 1982-84. Næstved 1988. Tåstrup 1988-93. I drift 2003. Padborg 2005-17. Randers 2017-24. Marslev 2024.
Længde:
20,2 m.

Vægt:
51 tons

Effekt:
4x120 kW 

Hastighed:
90 km/h

Byggenr.:
189 

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:
0 

Pladser 2. kl:
76 




Jernbanebøger
Ingeniøren
Trafikstøj blokerer for nye boliger i København og andre byer: De gode råd er dyre
Passagerer blev badet i brandvarm kølervæske: Togselskab beklager
Synspunkt: Metroselskabet jubler mens passagertallet svigter
El-færge svigtet af batteriet: Operatør går over til dieseldrift
Hidsig minister slap manuskriptet under CO2-samråd: »Sådan noget pjat«