SJS - Det Sjællandske Jernbaneselskab
Bygget af Lauenstein 1864. Omlitreret 1882 fra SJS Eb 411. Fra 1886 midlertidigt udstyret med dampkedel til togopvarmning. 1893 til DSB EG 1730.
Rejsegodsvogn. Vognen er delt i 3 afdelinger; et kedelrum med dampkedel til togopvarmning, et pakrum samt et rum indrettet til togfører- og bremsekupe med skruebremse i indbygget højt bremsehus. Vacuumbremse (1886). Last 7,5 tons. Nr. 465-466: Lop 8,46 m. Tara 9,5 tons.
Længde:
8,48 m.

Akselafstand:
4,27 m.

Taravægt:
9,6 tons

Antal:
9 stk.

Ingeniøren
Hård kritik af minister efter afsløring: Har syltet sundhedsskadelig trafikstøj i to år
Blogindlæg: De små elbiler kommer: Gul charmetrold har taget bilverdenen med storm
Elektriske trailere skal sætte skub i grøn omstilling af den tunge transport
Billige elbiler har været den hellige gral i årevis. Nu er de her
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation