SJS - Det Sjællandske Jernbaneselskab
Personvogn. 3-akslet. Akselafstand 3,2+3,2 m. 6 III kl. kupeer med i alt 60 pladser. De to endekupeer er bestemt for kvinder og ikke-rygere. De 4 mellemste kupeer er delt med en skillevæg i to afdelinger. Vogne med skruebremse: Tara 10,7 tons. Nr. 336, 338-350: Lop 10,4 m. Akselafstand 6,4 m.
Længde:
10,52 m.
Akselafstand:
6,55 m.
Taravægt:
9,6 tons
Antal:
24 stk.
| Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
| Cb 327 | Wienbarg | 1847 | Omlitreret 1870 fra SJS 9. Skruebremse på tag. Vacuumbremse (1890). 1893 til DSB CD 1276. | |
| Cb 328 | Wienbarg | 1847 | Omlitreret 1870 fra SJS 10. Vakuumledning. 1893 til DSB CD 1277. | |
| Cb 329 | Wienbarg | 1847 | Omlitreret 1870 fra SJS 11. Skrue- og vakuumbremse (1886). 1893 til DSB CD 1278. | |
| Cb 330 | Hoff | 1847 | Omlitreret 1870 fra SJS 12. Vakuumledning. 1893 til DSB CD 1279. | |
| Cb 331 | Hoff | 1847 | Omlitreret 1870 fra SJS 14. Skruebremse på tag. Vacuumbremse (1890). 1893 til DSB CD 1280. | |
| Cb 332 | Hoff | 1847 | Omlitreret 1870 fra SJS 13. Vakuumledning. 1893 til DSB CD 1281. | |
| Cb 333 | Weisbach | 1847 | Omlitreret 1870 fra SJS 16. Skrue- og vakuumbremse (1886). 1893 til DSB CD 1283. | |
| Cb 334 | Hoff | 1847 | Omlitreret 1870 fra SJS 15. Vakuumledning. 1893 til DSB CD 1282. | |
| Cb 335 | Weisbach | 1847 | Omlitreret 1870 fra SJS 17. Skruebremse på tag. Vacuumbremse (1890). 1893 til DSB CD 1284. | |
| Cb 336 | Fife | 1856 | Omlitreret 1870 fra SJS 33. Vakuumledning. 1893 til DSB CD 1286. | |
| Cb 337 | Weisbach | 1847 | Omlitreret 1870 fra SJS 18. Skruebremse på tag. Vacuumbremse (1890). 1893 til DSB CD 1285. | |
| Cb 338 | Fife | 1856 | Omlitreret 1870 fra SJS 34. Vakuumledning. 1893 til DSB CD 1299. | |
| Cb 339 | Fife | 1856 | Omlitreret 1870 fra SJS 29. Skruebremse på tag. Vacuumbremse (1890). 1893 til DSB CD 1287. | |
| Cb 340 | Fife | 1856 | Omlitreret 1870 fra SJS 36. Vakuumledning. 1893 til DSB CD 1288. | |
| Cb 341 | Fife | 1856 | Omlitreret 1870 fra SJS 30. Skruebremse på tag. Vacuumbremse (1890). 1893 til DSB CD 1289. | |
| Cb 342 | Fife | 1856 | Omlitreret 1870 fra SJS 38. Vakuumledning. 1893 til DSB CD 1290. | |
| Cb 343 | Fife | 1856 | Omlitreret 1870 fra SJS 31. Skrue- og vakuumbremse (1886). 1893 til DSB CD 1291. | |
| Cb 344 | Fife | 1856 | Omlitreret 1870 fra SJS 39. Vakuumledning. 1893 til DSB CD 1292. | |
| Cb 345 | Fife | 1856 | Omlitreret 1870 fra SJS 32. Skruebremse på tag. Vacuumbremse (1890). 1893 til DSB CD 1293. | |
| Cb 346 | Fife | 1856 | Omlitreret 1870 fra SJS 40. Vakuumledning. 1893 til DSB CD 1294. | |
| Cb 347 | Fife | 1856 | Omlitreret 1870 fra SJS 35. Skruebremse på tag. Vacuumbremse (1890). 1893 til DSB CD 1295. | |
| Cb 348 | Fife | 1856 | Omlitreret 1870 fra SJS 37. Skruebremse på tag. Vacuumbremse (1890). 1893 til DSB CD 1296. | |
| Cb 349 | Fife | 1856 | Omlitreret 1870 fra SJS 41. Skruebremse på tag. Vacuumbremse (1890). 1893 til DSB CD 1297. | |
| Cb 350 | Fife | 1856 | Omlitreret 1870 fra SJS 42. Skruebremse på tag. Vacuumbremse (1890). 1893 til DSB CD 1298. |
... og så kommer toget, Trine
Dette hæfte på 48 sider udkom i 1972 på Signalpostens forlag. Undertitlen er ´en baneveterans erindringer fra Als og Sundeved´ og er baseret på dagbogsnotater fra Stationsforstander S. S. Nielsen, Sønderborg. Hæftet er i pdf-format og fylder 16 Mb.
Læs mereIngeniøren
Døren sprang op i kørende tog: »Må absolut ikke ske«
Sjældne metaller er det nye våbenkapløb: Sådan forsøger vesten at indhente Kina
Kabelbane-ulykke kostede 16 mennesker livet: Ny rapport peger på svigt før tragedien i Lissabon
Leder: Grøn flyrute udstiller politikernes mangel på teknologiforståelse
Udledningen fra plugin-hybridbiler igen under lup: »Det er et problem, som bliver værre«
