Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Letbanedirektør vil lukke stationer (Generelt)

af Fysikeren, 9/10 2015, 18:21 (3128 dage siden) @ ThomasTT


Det er ikke ret svært at slå op, hvor mange der bor i Tranbjerg og Mårslet eller tjekke stationers beliggenhed, endda på luftfotos. Kan tilføje, at jeg har min gang i Århus-området. Det ændrer bare ikke ved, at min holdning er, at det er nok med en standsning i hver af de to byer.

Der er faktisk en hel der benytter både Mølleparken T og Mårslet station! At lukke den ene ville være vanvid.....;-)
Det kan godt være, at afstanden mellem de to steder kun er 700 meter ad skinnevejen, men den er 1 km af offentlig vej!


så må man lave en banesti eller lignende. Eller bare leve med det. Jeg er ikke i tvivl om, at de alle bliver nedlagt. Måske ikke fra første færd men så på sigt. Hele projektet øger banens værdi, og når den bliver et aktivt tilvalg er man nødt til at have mere fokus på at levere kvalitet til flertallet af brugerne. For lang rejsetid fra Odder er en potentiel svaghed.

Kongsvang er dog undtagelsen. Jeg tror den vil blive helt anderledes attraktiv, når der er direkte forbindelse til universitet, hospital osv. Problemet i dag er vel, at den ligger for tæt på Aarhus H.

Noget andet der taler for Kongsvang er, at Aarhus har planer om letbane på Skanderborgvej. De to letbaner vil krydse hinanden ved netop Kongsvang.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak