Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

CTC-Fjernstyring (Jernbanen i dag)

af jaer, 20/11 2015, 17:26 (3097 dage siden) @ Andreas Buus

Hej Jan,

Tak for dine links.

- "Banenormen" kendte jeg godt, mener det er Siemens der har udviklet det. Dette system er ikke det der ønskes med simulatoren.

Enig, uds over at det nok ikke er Siemens, men "inspirationen" fejler nok intet. Dog er det principielt den norm, som alle nye fjernstyringssystemer skal følge, men jeg tænke, at du kunne anvende den til inspiration/baggrundsviden.

Hvad jeg dog ikke ved, er hvilke strejkninger der styres med dette system?

DCTC findes på strækningerne:
Hg-Kh-Ro-Od-Fa-Pa (alle de nævnte stationer er lokalt betjente)
(Fa) - Vj
(Ro) - Kb

(og jeg gider ikke høre brok fra de, der ikke kan telegrafbetegnelserne: Lær dem eller brug Google til at finde stationsforkortelser).

Tak for linket til BaneDK's side, det lille informations-hjørne havde jeg helt glemt :)

Grunden til at der fokuseres på Roskilde Kalundborg/Jyderup(fra før det nye dobbeltspor), er fordi denne strejkning har stort set alt, og da det meste skal kodes fra bunden er det en overkommelig strejkning at gå igang med.
Med alt mener jeg:

Dobbeltspor, Enkeltspor, krydsningsstationer, afgrenning til sidebaner, overkørsler og ranger-anlæg.
- Hvad den dog ikke har så meget af, er Blokafsnit...

Ja, men meget ensartet trafik. Bemærk dog, at det er begrænset, hvad man fjernstyrer af "rangeranlæg" (faktisk intet).

/Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak