Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Billund-Jelling (Generelt)

af Din bedste ven, 11/12 2015, 09:43 (3068 dage siden) @ Niels Bak

Så det kan godt være du synes investeringen i banen Jelling-Billund er en dårlig ide (der er solide argumenter både for og imod), men den der "der kommer jo nok ikke nogen tog alligevel"-forsøg på at snigløbe grundlaget for banen er altså ikke blandt de gode argumenter imod. Kombineret med personangreb på tilhængerne (og jo det er det du gør), så er det decideret underlødigt...


Kære Niels Bak

Mit ærinde er ikke modstand mod jernbaneforbindelsen Jelling-Billund. Jeg er yderst tilfreds med, at der bliver bygget en jernbane på den strækning.

Det jeg kritiserer, er ThomasTT's argumentation - ikke personen ThomasTT, hvem han så end er.

ThomasTT's "argumentation" består oftest i idéer, der blot stammer fra hans egen fantasi ELLER at han ophæver andres - ofte lidt bedre gennemtænkte idéer - til facts.

Du nævner Langeskov: De troede, de skulle have en InterCity-station; de fik et trinbræt med regionaltog og nogle få pendlertog. Vi kunne nævne letbanen i Aalborg, hvor der var et "gammelt" politisk flertal, der alligevel ikke ville finde finansiering, når det nye politiske flertal ikke ville.

Hvis en borgmester ytrer ønske om, at en station et eller andet sted i landet skal genåbnes, opfatter ThomasTT det straks som en plan. Men er det netop ikke en plan, det er blot et ønske.

Til sidst: At være uenige med nogen, er ikke et "personangreb". Men der er desværre mange, der pakker sammen, når de bliver sagt i mod. ThomasTT har sagt: "Jeg smutter". Det er nok det dårligst tænkelige "argument" for en videre debat.

Venligste hilsner

Din bedste ven


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederSvenska-lok

Jernbanebøger

Hjælpen Til Sønderjylland

Hjælpen Til Sønderjylland. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak