Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Voldsom togulykke i Bayern i morges (Jernbanen i dag)

af SvendD, 17/2 2016, 12:05 (2992 dage siden) @ jmp

Har jeg overset en udtalelse om at Fahrdienstleiter har anvendt Ersatzsignal? - jeg synes ikke det fremgår nogen steder, er det bare et gæt på en eller flere muligheder?
Den tyske anklagemyndighed er jo ikke specielt præcise i sine udtryk - man har indledt undersøgelse i forhold til menneskelig fejl begået af Fahrdienstleiter, det er en retslig undersøgelse/holdning - det vil være langt mere interessant fra et fagligt jernbanesikkerhedssynspunkt hvad Eisenbahnunfalluntersuchungsstelle des Bundes kommer frem til.
I DK anvender man generelt ikke "stop og ryk frem" mod enkeltspor og når jeg læser wiki'en om Ersatszignal og https://de.wikipedia.org/wiki/Zugfahrt_mit_besonderem_Auftrag er det ikke oplagt at det i Tyskland findes mod enkeltspor. Iflg. det indsatte link om Zugfahrt mit besonderen Auftrag, der også angives at gælde ved ved anvendelse af Ersatzsignal, er der begrænsninger i hastigheden


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak