Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Passagereruheld mv - tvunget af BDK (Generelt)

af gæst, 18/2 2016, 19:07 (2999 dage siden) @ Jens V

Næh en pragmatisk tankegang, der vel også på et tidspunkt overføres til denne form for tjenesterejser (efter tyveriet af en lønandel far en hel del medarbejdere). Hvad når tjenesterejsen ikke passerer tjenestestedet, skal medarbejderen så bruge ekstra tid på at rejse omkring tjenestedet?


Undertegnede bor i Esbjerg med tjenestested i Fredericia. Oprindeligt meddelte man mig, at jeg måtte tage over Fredericia på en tjenesterejse til f.eks. København. Men efter lidt argumentation fik jeg lov til (når jeg tager et direkte IC-tog Es-Kk) at lave "spring ud og skift rejsekort"-manøvren i Kolding. :-)


Hvis du får ekstra rejsetid, fordi du skal stige af toget for at checke ud og derefter checke ind (på et andet rejsekort), må det kunne betragtes som merrejsetid som arbejdsgiveren skal betale.

En anden løsning er at købe en egentlig fysisk billet og få den tilsendt pr post. Det vil nok tage det meste af en times tid at behandle fakturaen i SAP-systemet, men det kan jo også registreres som arbejdstid ;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak